nobodys home...anymore

du säger att vi ska kämpa för våran vänskap
frågan är hur en person kan kämpa för en vänskap
för det är just det som händer
jag kämpar och kämpar
alltid i motvind
alltid hör av mig
alltid ställer upp
får alltid ett nej
du är alltid upptagen
till och med då du inte är det
jag säger att du kan höra av dig när du har tid
har väntat i ett år
hur kan en kämpa för två?
jag kan inte kämpa för en vänskap som
legat i dvala
som död på ett sätt
jag vill leva
inte sova
inte vara trött
...
jag är trött
nu får det räcka
nu är bollen hos dig
när jag alltid får skit
ständigt mitt fel
även om jag inte har något med saken att göra
jag ska inte ta någon mer skit
jag ska inte behöva gå den vägen mer
den förlorade vägen
för det är den vägen vår vänskap vandrat
du får klara dig själv nu
för många problem
du förlorar
...
hade jag varit som du
så hade du fått klara det här
ensam för länge sedan
jag är inte som du
jag är bättre
jag har varit personen
som stått dig närmast
sen fick jag svek,
skuld och lögner
kastade i ansiktet
utan anledning
nu räcker det
du vinner, nej ändå inte
jag vinner för jag var den
som ändå kämpade till slutet
...
jag vill inte vara som du
därför får du nu klara dig ensam
ring inte mig om du får problem
lös de själv, som jag fått göra!
jag finns kvar, men kommer inte
att finnas vid din sida mer
kommer att finnas vid de som
faktiskt bryr sig om mig
de som kämpar lika mycket som
jag i våran vänskap
inte någon som du
..
.
the final good bye "E" or like the old times  "H" ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0